Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Recenzja - "Magia olewania" Sarah Knight

poniedziałek, kwietnia 24, 2017 sieczkarnia 0 Comments Category :

Taaak, wiem. Miałam mieć detoks od poradników. Ale nie potrafiłam nie skorzystać z przeczytania czegoś tak oryginalnego - już sam tytuł bardzo mnie zainteresował. Postanowiłam więc zrobić jeden mały wyjątek, zwłaszcza, że książkę przeczytałam w ciągu 1.5 godziny! Do poradników już w tym miesiącu nie wracam. Ale na dzisiejszą recenzję serdecznie zapraszam!





Wiecie, że bardzo lubię rozwój i książki o tej tematyce. Strasznie lubię planować, robić nowe rzeczy, wyznaczać sobie cele i je realizować. "Magia olewania" nie była więc czymś czym mogłabym się specjalnie zainteresować. No bo przecież jak mam olać wszystko nad czym tak pracuję? Najpierw pomyślałam, że książka jest o olaniu wszystkiego co dla nas istotne. Jednak się pomyliłam. Bo ten poradnik opowiada o tym jak olać rzeczy, które właśnie nie mają dla nas specjalnej wartości. A ten pomysł bardzo mi się spodobał! 

W naszym życiu jest masa rzeczy, które robimy, bo tak trzeba. Bo powinniśmy, bo ktoś od nas tego wymaga, bo ktoś od nas tego chce. Chodzimy na spotkania na które nie mamy ochoty, angażujemy się w akcje, które nas średnio ruszają albo spotykamy się z ludźmi, których niespecjalnie lubimy. Takie rzeczy według autorki powinniśmy właśnie olać.

Książka pokazuje jak to zrobić - jak olać rzeczy w różnych dziedzinach naszego życia. Są więc metody na olanie niepotrzebnych nam rzeczy w pracy, ale także zbędnych w naszym życiu osób. I to wcale nie jest takie łatwe, tego nikt nie próbuje nam wmawiać.

Ja nie należę do osób, które się do czegoś zmuszają. Wręcz przeciwnie - robię zawsze wszystko po swojemu. Mam łatwość zrywania nieciekawych znajomości, odsuwania w czasie zbędnych działań czy niezajmowania się akcjami, które do mnie nie przemawiają. Mimo to znalazłam w książce coś dla siebie. Co to takiego?

Większą motywację, żeby przejść na swoje i pracować na własnych zasadach. Bo tak właśnie od jakiegoś czasu pracuje Sarah Knight autorka "Magii olewania". Odeszła z miejsca pracy, które zajmowało jej głowę zbyt wieloma obowiązkami i zaczęła pracę jako freelancer. Dzięki temu udało się jej pozbyć z życia wielu rzeczy i zadań, które wcale jej nie interesowały. Także dzięki temu ma teraz czas na robienie tych rzeczy, które lubi np. picie dobrego wina czy wylegiwanie się na plaży. I ja też tak chcę! Chcę móc spędzać czas na rzeczach, które naprawdę lubię na przykład na spacerach w słońcu czy pisaniu na bloga. 

Reasumując - myślę, że "Magia olewania" jest w stanie zmienić wiele w życiu tych osób, które biorą na siebie zbyt dużo. Każdy z nas zna pewnie kogoś takiego. Osobę, która zawsze jest na wyciągnięcie ręki i zawołanie. Kogoś kto przejmuje obowiązki innych. Kogoś kto zawsze jest chętny do pomocy. I przez to wszystko bardzo cierpi. Ta książka będzie więc idealna dla takiej osoby!

Za możliwość zrecenzowania książki Sarah Knight "Magia olewania" dziękuję serdecznie wydawnictwu MUZA.



RELATED POSTS

0 komentarze