Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Co warto zrobić w roku 2017?

środa, grudnia 21, 2016 sieczkarnia 0 Comments Category : ,

Dzisiaj post w którym chciałabym podzielić się z Wami tym wszystkim co uważam za wartościowe i interesujące i czym warto zająć i zajmować się w przyszłym roku. Możecie to potraktować jak pomysły na dobre postanowienia noworoczne, ale wydaje mi się, że można też olać słowo postanowienia i po prostu to wszystko ZROBIĆ.

plany na 2017






Pisanie o swoich planach, celach i potanowieniach na 2017 to całkiem przyjemne zajęcie. Dzisiaj postanowiłam tego do końca nie robić, ale nie ma pewności, że jeszcze się na to w tym roku nie zdecyduje. Przede wszystkim fajnie jest mieć GDZIEŚ zapisane swoje plany, bo według mnie jest większe prawdopodobieństwo, że okażą się sukcesem. Poza tym uważam też, że po prostu dzielenie się planami ze swoimi Czytelnikami prowokuje ich do podzielenia się swoimi, a dla blogera poznawanie swoich Czytelników jest (a przynajmniej powinno być) wielką przyjemnością. Bo dla mnie właśnie takie jest.

Za moment przejdę do tych rzeczy, które według mnie warto robić w nadchodzącym roku. Z jednej strony jest to propozycja dla Was, a z drugiej strony moja deklaracja. Mam nadzieję, że pomysły będą w miarę świeże i interesujące, ale też nie do końca o to mi chodzi. Ameryki nie odkryję, ale może nie dla wszystkich to co napiszę, będzie równie oczywiste.

BĄDŹ OFFLINE

W moich planach jest bardzo wiele pracy online. Pisanie bloga i praca nad nim, tworzenie webinarów, napisanie ebooka, może jakieś filmiki. Sama wiem najlepiej, że internet jest mi w przyszłym roku bardzo potrzebny, także ze względu na moją pracę. Ale właśnie dlatego i tym bardziej czuję potrzebę bycia offline. Jedna z moich bardzo fajowskich Czytelniczek zasugerowała mi kiedyś, że powinnam spędzać przynajmniej 3 godziny dziennie całkowicie offline, ale nie udało mi się tego trzymać zbyt długo. Nawet kiedy nie siedzę przed komputerem to bardzo często sięgam po telefon. Staram się tego nie robić, ale scrolluję często fejsa, zazwyczaj w poszukiwaniu inspiracji. Dlatego postanawiam sobie ostro, że będę spędzać jak najwięcej czasu offline na ruchu, czytaniu, kręceniu hula hopem, rysowaniu, tworzeniu bullet journala, robieniu DIY itd.

CZYTAJ NA MASĘ

Ostatnio pisałam o zachłannym czytaniu, którego należy się jak najbardziej wystrzegać i tego jestem pewna. Dlatego sugeruję, żeby za książki zabierać się wtedy, kiedy wszystkie ważne, istotne dla naszego życia czynności już wykonamy. Mi zdarza się często uciekać do czytania, kiedy do zrobienia nadal mam sporo ważnych rzeczy, które są w stanie zmienić moje życie. Dlatego doradzam czytać naprawdę bardzo dużo książek, ale robić to z głową. Ja od paru miesięcy staram się czytać więcej, bo przed dłuuuugi dłuuugi czas nie czytałam prawie wcale. Teraz nadrabiam, ale to też chcę robić z głową, bo ze wszystkim można przesadzić. Dlatego ważna jest równowaga.

STWÓRZ WŁASNY PROJEKT

Na przykład projekt roczny. Dla mnie będzie to prawdopodobnie rok bycia na TAK, a może uda mi się też stworzyć na blogu projekt dla introwertyków albo w stylu Fight Clubu. Co by to nie było ja jestem wielką fanką projektów tego typu. Obecnie biorę udział w fejsbukowej grupie #365 dni w spódnicy i nadal szukam czegoś jeszcze co mnie w ten sposób zaangażuje. Podobają mi się projekty roczne polegające na robieniu zdjęć, rysowaniu, prowadzeniu dziennika. Myślę, że taki projekt fajnie koloruje rzeczywistość.

SPRÓBUJ ZNALEŹĆ SWOJE TALENTY&OKREŚLIĆ SWOJĄ DROGĘ ZAWODOWĄ

Według mnie to bardzo ważna kwestia. Dla mnie zawód to po prostu przez długie lata było zarabianie pieniędzy w praktycznie jakikolwiek sposób. Obecnie chcę to jednak zmienić. Chcę wytrwać w pracy dłużej i robić to co sprawia mi przyjemność. To bardzo duże wyzwanie. Poza tym chcę zacząć sama tworzyć swój zawód poprzez rozpoczęcie biznesu lub biznesu i jakiejś jego odnogi (np. boxów subskrypcyjnych i wirtualnej asystentki dla blogerów). Oczywiście to będę robić po godzinach, bo w głównej mierze chcę się skupić na pracy zdalnej w agencji. Do tego punktu należy także pójście na studia. W tym roku mi się nie udało, bo zlewałam temat. Teraz jednak wiem, że muszę o nim pamiętać na kilka miesięcy wcześniej, żeby wszystko dobrze przygotować. Dlatego Wam także doradzam przyjrzenie się swojej ścieżce zawodowej i wykształceniu, bo to może w sporym stopniu zmienić Waszą rzeczywistość. Poza tym próba zarobienia pieniędzy w inny sposób jest naprawdę pochwalana.

TWÓRZ RĄCZKAMI

Wszelkie formy DIY dozwolone. Ja chciałabym się skupić na tworzeniu bullet jorunal (ale w końcu po swojemu, bo wcześniejsze próby dopasowania się wyszły mi na niekorzyść), może na szyciu i robieniu na drutach, a na pewno na robieniu tych wszystkich pięknych rzeczy, które zobaczę na Pintereście. Myślę, że bardzo warta jest równowaga pomiędzy pochłanianiem (fejsa, filmów, książek, info), a tworzeniem (pisaniem, rysowaniem, DIY itd.).Coraz bardziej utwierdzam się w tym przekonaniu dzięki "Drodze Artysty". Dlatego myślę, że zamiast oglądać kolejny odcinek serialu, pochłaniać kolejną książkę może lepiej zrównoważyć moc i zrobić szalik na drutach albo własnoręczny album na zdjęcia.


Mogłabym jeszcze napisać o tym, żebyś przestał oglądać telewizję, słuchał dobrej muzyki, ćwiczył, jadł zdrowiej, rzucił palenie i o wielu innych. Byłoby to jednak zbyt oklepane, poza tym doskonale o tym wiesz i powie Ci to praktycznie każdy. Że tak właśnie trzeba. Dlatego ja Ci oszczędzę i pozostanę przy tych 5 punktach, których mam zamiar trzymać się osobiście.

A Ty jakie masz plany?

RELATED POSTS

0 komentarze