Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Rysuj swoje życie part łan

poniedziałek, kwietnia 01, 2013 sieczkarnia 1 Comments Category : , , ,

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam serial dla nastolatek Dziewczyny i miłość , rzeczą w której się zakochałam, były rysunki głównej bohaterki Ellie. Kolorowe, proste, pomysłowe i na dodatek dziewczęce na 200 %. Jej typowy nastoletni pokój był nimi wypełniony po brzegi, rysowała w każdej wolnej chwili, przelewała na kartkę wszystkie swoje radości i smutki. 
Dla mnie ten serial był czymś pięknym, a jednocześnie przez niego odczuwałam pierwsze ukłucia zazdrości o kreatywność i talent plastyczny (którego niestety mi poskąpiono, a przynajmniej tak całe życie uważałam).
Niestety nie znalazłam w sieci żadnych dzieł Ellie, dlatego z przyjemnością odsyłam do sprawdzenia tego serialu.




Te okropne uczucie zazdrości i ukłucia w sercu, wróciły po pierwszej lekturze Mikołajka autorstwa  René Goscinny'ego, z ilustracjami spod ręki Jean-Jacques'a Sempé.  Każdy rysunek choć prosty, a wręcz czasem dziecinny, był dla mnie dziełem sztuki. Niedoścignionym dziełem sztuki.



A ostatnio moje zerowe umiejętności plastyczne i wielkie na nie nadzieje, zostały zdeptane ciężkim buciorem i zrównane z ziemią. A to dlatego, że trafiłam na Keri Smith. Chociaż ona sama nie załamuje mnie pisząc, że nie potrafię rysować i tworzyć. Jest wręcz przeciwnie, bo ta pomysłowa kobieta o wielkim talencie, tworzy książki (które nie są do końca książkami), zachęcające do kreatywności i twórczego odblokowania. A co najlepsze, zachęca wszystkich. Warto więc sprawdzić jej dzieła np. książkę, którą mamy zniszczyć i to dosłownie. Na swojej stronie Keri zachęca do wielu ciekawych i kreatywnych projektów, które z pewnością odblokują zatkane kurki z pomysłami. Jednym z takich projektów jest lista 100 pomysłów, które pomogą nam stawać się artystami.




Dlaczego o tym pisze? 
Bo uważam, podobnie jak autor książki Start to Draw Your Life Michael Nobbs, że rysowanie swojego życia i opisywanie go za pomocą plastycznych dzieł, jest całkiem miłe i pożyteczne. Tutaj możecie ściągnąć (całkiem legalnie) ebooka, który pokaże Wam jak łatwo można zacząć realizować swoje pragnienie o zostaniu artystą (tak,tak).

A dla tych którym jeszcze mało, parę linków pomocnych w nauce:

Miłego tworzenia.

RELATED POSTS

1 komentarze